Auteur Topic: Voorstellen maar!  (gelezen 49285 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Baldadige Bij

  • Laveloos
  • *****
  • Berichten: 590
  • The Queenbee
    • Bekijk profiel
    • de Baldadige Bij
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #45 Gepost op: maart 07, 2011, 09:13:12 pm »
Hey Monique,

Gezellig dat je mee doet in ons zelfvoorzienende alcoholistenclubje :)
Ben nu al benieuwd naar je resultaten. En als het mislukt, tja, kan je er misschien nog wel je bonsaiboombjes mee bemesten :) Krijg je wellicht interessante groeivormen.

Maar mislukken is best moeilijk, als je gewoon alle goeie tips hier leest krijg je vanzelf geweldige mede. Succes!
Wanneer ga je de eerste poging wagen?
Kabooom!

Atala

  • New bee
  • *
  • Berichten: 15
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #46 Gepost op: maart 08, 2011, 07:48:26 pm »
Bedankt voor jullie reacties :))
Ik denk dat ik vrijdag of zaterdag al mijn eerste poging ga wagen. Ik heb een hele zooi spul besteld via een webwinkel en dat komt morgen binnen en dus ga ik snel aan de slag he. Ik hoop alleen dat ik tijd vind om naar de winkel te gaan voor ingredrienten.
Een drinkeenhoorn, eenhoorn hoorn,  eenhoorn drinkhoorn, drinkhoorneenhoorn... pfff laat maar, ik peins er niet over.

De Baldadige Bij

  • Laveloos
  • *****
  • Berichten: 590
  • The Queenbee
    • Bekijk profiel
    • de Baldadige Bij
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #47 Gepost op: maart 08, 2011, 08:45:50 pm »
Nee? niet op Eenhoornjacht?
Kabooom!

Aegir

  • New bee
  • *
  • Berichten: 30
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #48 Gepost op: maart 11, 2011, 01:07:58 am »
Hej allen,

Ik ben een Vlaamse jongeman uit Antwerpen die een passie gekregen had voor mede sinds een 2 jaar geleden. Een jaar geleden begon het idee en de wetenschap hierover verder te rijpen; ik wou het meteen groots en goed aanpakken. In november 2010 dan eindelijk aan begonnen. Groots is voor mij neit door duur materiaal te gebruiken, maar producten (honing en andere ingrediënten) van hoge kwaliteit en zoveel mogelijk op de oude manier waarop de vikingen toen ook mede konden maken. Zwavel en speciale extra mineralen (zink, zwavelsporen, ... ) doe ik dus niet in mijn mede.
Daarbuiten ben ik een persoon die een lokale vereniging die imkers verbindt met elkaar, cursussen organiseert en ook voor de overheid al eens een handige informant is, her en der wat probeer te ondersteunen. Misschien dat ik ook nog verder ga, en richting een eigen imker-hobby ga, maar ik twijfel nog wat. Heb als kind waarschijnlijk schrik opgedaan van deze zachte donzige beestjes.  :-\
« Laatst bewerkt op: april 19, 2011, 02:22:10 am door Aegir »
Lief bijtje, zei de bij wil je met mij vrije, wacht even zij de bij ik ben zo bij je.

De Baldadige Bij

  • Laveloos
  • *****
  • Berichten: 590
  • The Queenbee
    • Bekijk profiel
    • de Baldadige Bij
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #49 Gepost op: maart 11, 2011, 07:42:21 pm »
Leuk dat je je even voorstelt, en ook erg leuk dat je bij ons forum zit, je had al dolenthousiast gepost zag ik.
We kunnen vast allemaal nog iets van je leren wat ik zo las.

Welkom!
Kabooom!

Draak

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 245
  • bee bee king
    • Bekijk profiel
    • Het Rad
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #50 Gepost op: maart 11, 2011, 09:03:10 pm »
Leuk! Weer een nieuw lid erbij en met veel inbreng met nieuwe invalshoeken. Welkom hier, Aegir! Brouw je je mede in net zo'n grote ketel als degene aan wie je je naam hebt ontleend?
Less good than belief would have it
Is mead for the sons of men:
A man knows less the more he drinks,
Becomes a befuddled fool.
(Havamal 12)

Arhodus

  • New bee
  • *
  • Berichten: 31
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #51 Gepost op: maart 30, 2011, 09:50:12 am »
Hallo,

Had mij deze week aangemeld en het forum een beetje doorgespit. Zal mij hierbij even voorstellen!
Mijn naam is Arhodus en woon in Assen. Ik zit nog aan de studie (laatste jaar hbo) en ben eigenlijk
een gamer (van eind 20, die tevens probeert te stoppen met gamen  ::)). Voorkeur van game genre is fantasy/medieval/(mmo)rpg's (nee geen WoW aub) en je zou kunnen zeggen dat ik hierdoor ook in aanmerking ben gekomen van mede.

Omdat ik voorheen nergens mede kon vinden in Assen en omgeving had ik (als quest) mede in winkeltjes uit Zwolle en Leeuwarden moeten halen. (tja je moet er wat voor over hebben, aye?) Ben nu eigenlijk wel erg geïnteresseerd in het zelf maken van mede en denk dat ik dit binnenkort ook wel ga doen. Heb al aardig wat informatie opgedaan via verschillende sites als deze, wiki, de site van bijker en Got Mead. Jammer dat ik er te laat achter kwam dat er begin maart een cursus mede maken werd gehouden anders had ik graag meegedaan. Roden is namelijk goed te doen.

Maarja opzich geen probleem. Ik vind dat ik individueel wel goed kan leren als ik ergens geïnteresseerd in ben, al verlies ik gauw interesse of vind ik snel iets anders leuk en steek mijn tijd dáár vervolgens in.. Curse of a gamer? Hoop hier in ieder geval veel te kunnen leren en te praten over mede!

Groeten,
Arhodus

Bijker

  • Dronken
  • ****
  • Berichten: 369
  • Bijen, monitor van ons milieu!
    • Bekijk profiel
    • Bits and Bees. BIJna alles over bijen
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #52 Gepost op: maart 30, 2011, 04:35:37 pm »
Er komen zo steeds meer "noordelingen" BIJ! Mooi zo! 8)
Misschien kan je nog wel instromen BIJ de tweede les  ))J en de terugkomdag later dit jaar.
Informeer maar eens via de webstee www.bijkersgilde.nl
De volgende les is op 16 april en Assen Roden kan je haast op de fiets doen :))
In Assen is ook een imkersafdeling, dus honing is vlak BIJ huis te halen!
En in die tijd dat al die mede in de fles staat te "borrelen" kan je weer een gametje doen ;)
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2011, 08:19:27 pm door De Baldadige Bij »
Bitsandbees.nl BIJna alles over bijen.

Draak

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 245
  • bee bee king
    • Bekijk profiel
    • Het Rad
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #53 Gepost op: maart 30, 2011, 07:06:08 pm »
Leuk hoor, al die noorderlingen, maar waar blijven de westerlingen?  ;)

Welkom op ons mooie forum, Arhodus!
Less good than belief would have it
Is mead for the sons of men:
A man knows less the more he drinks,
Becomes a befuddled fool.
(Havamal 12)

Arhodus

  • New bee
  • *
  • Berichten: 31
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #54 Gepost op: april 01, 2011, 06:39:31 pm »
thanks voor de reacties :)

Gisteravond nog weer eens mede gedronken met een vriend. Hij had nog een fles 'oude mede' van meadandmore. Jammer dat ze die niet meer maken.

Ik heb nog niet geinformeerd over de cursus, maarja op zich probeer ik het zelf wel. Heb wel interesse naar het boek over mede. Enig idee hoe ik aan een exemplaar kan komen?




De Baldadige Bij

  • Laveloos
  • *****
  • Berichten: 590
  • The Queenbee
    • Bekijk profiel
    • de Baldadige Bij
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #55 Gepost op: april 02, 2011, 02:14:13 pm »
thanks voor de reacties :)

Gisteravond nog weer eens mede gedronken met een vriend. Hij had nog een fles 'oude mede' van meadandmore. Jammer dat ze die niet meer maken.

Ik heb nog niet geinformeerd over de cursus, maarja op zich probeer ik het zelf wel. Heb wel interesse naar het boek over mede. Enig idee hoe ik aan een exemplaar kan komen?

Hoi Arhodus, welkom! Leuk dat je tussen het gamen door toch ook op ons forum komt rondhangen.
En voor het boekje over mede maken: http://www.debaldadigebij.nl/smf/index.php/topic,157.0.html

oja, ik moet er nog een recensie over schrijven....
Kabooom!

Draak

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 245
  • bee bee king
    • Bekijk profiel
    • Het Rad
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #56 Gepost op: april 09, 2011, 07:54:03 am »
Ik heb van de draad over scheten een vieze geurtjes een eigen topic gemaakt. Deze is te vinden onder het kopje 'zelf mede maken'
Less good than belief would have it
Is mead for the sons of men:
A man knows less the more he drinks,
Becomes a befuddled fool.
(Havamal 12)