Auteur Topic: Voorstellen maar!  (gelezen 46796 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Baldadige Bij

  • Laveloos
  • *****
  • Berichten: 590
  • The Queenbee
    • Bekijk profiel
    • de Baldadige Bij
Voorstellen maar!
« Gepost op: augustus 26, 2010, 07:48:16 pm »
Ik zal zelf even het goede voorbeeld geven.

Ik ben Roelien, woonachtig in Nijmegen.

Wat heb ik met Mede?
Ik drink het graag, en ik maak het en ik heb de website en dit forum opgestart omdat ik er meer over wil weten en het leuk vind om er over te vertellen. Wat betreft het zelf maken vind ik het leuk om met verschillende smaken en ingredienten te expirimenteren, naast mede maak ik ook wat andere wijntjes. Ik doe dit allemaal nog niet zo heel lang dus ik ben zeker geen Mede-goeroe.

Verder teken en schilder en schmink en fotografeer ik graag, organiseer ik piratenweekends op zeilschepen en andere maffe feestjes. Ik luister graag muziek en draai ook wel eens plaatjes op feestjes, zoals het Beestfeest in Doornroosje. En ik maak dus websites sinds kort. En ik werk in een copyshop in Nijmegen.

Ik woon samen met Big Daddy Bee en 4 katten. Ik heb geen bijen, daar heb ik te weinig tijd en ruimte voor, maar wie weet later ooit eens wel.
« Laatst bewerkt op: december 05, 2010, 10:08:52 pm door De Baldadige Bij »
Kabooom!

Draak

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 245
  • bee bee king
    • Bekijk profiel
    • Het Rad
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2010, 10:05:30 pm »
Laat ik dat goede voorbeeld dan maar even volgen.

Mijn naam is Michiel, al reageer ik tegenwoordig ook wel op Draak. Mijn huis woont in Noord-Holland. Via de heidense / pagan scene ben ik in aanraking gekomen met mede en eigenlijk was ik gelijk enthousiast. Ik ben nogal een zoetekauw en zoete dranken gaan er vaak ook wel goed in. Alweer heel wat jaren terug besloot om eens zelf mede te gaan maken en dit doe ik nog steeds met plezier.

Verder hoop ik voor je dat dat dak boven je hoofd niet door mij in behandeling is genomen na een avondje mede proeven. Hobby-matig knutsel ik graag met stukjes dood beest om sieraden en gebruiksvoorwerpen van te maken ... of allerbelangrijkst: hoorns om mede uit te drinken. 
Less good than belief would have it
Is mead for the sons of men:
A man knows less the more he drinks,
Becomes a befuddled fool.
(Havamal 12)

Karlo

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 141
  • I'm the reason we're out of mead
    • Bekijk profiel
    • www.medeproeverij.nl
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #2 Gepost op: augustus 29, 2010, 05:26:52 pm »
Dan kan ik niet achterblijven. Mijn naam is Karlo. Ik woon samen met mijn vriendin en dochtertje van 3 maanden in Helmond en hoop een keer wat meer naar het midden van Nederland te kunnen verhuizen.
Wat betreft mede ben ik alweer heel wat jaartjes een enorme fan en die hobby wordt steeds groter. In eerste instantie ben ik natuurlijk gewoon gaan drinken, waarna het wat meet opzettelijke proeven volgde. Voor ik er erg in had werkte ik bij Mead and More en geef ik af en toe eens een proeverij. Ik vind het heerlijk om mij te verdiepen in alles wat met dit goddelijke drankje te maken heeft. Wat betreft het brouwen ben ik nog niet zo lang bezig en of ik erg succesvol ga worden erin weet ik niet want ik ben vaak geneigd om te improviseren in de keuken. En dat pakt niet altijd even goed uit. Maar het is leuk om te doen dus wat maakt mij het uit.

Verder houd ik mij bezig met mijn dochtertje, vrijwilligerswerk bij festivals en decorbouw hiervoor. oh ja, en ik zoek werk, dus als iemand nog wat weet  :P

Wie is de volgende?

Karlo

femke

  • New bee
  • *
  • Berichten: 9
  • To bzzzz or not to bzzzz zzzz ZZZ
    • Bekijk profiel
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #3 Gepost op: september 11, 2010, 04:23:37 pm »
Hoi allemaal!

Ik ben Femke, ik woon in Overijssel, in het prachtige natuurgebied de weerribben, met mijn lieve kat Firapeel en straks mijn lieve vriend Riaan.
Ik ben met mede in aanraking gekomen door larp en re-enactment (schrijf ik het weer fout) Ik heb zelf lange tijd ook mede gebrouwen maar door vele drukke werkzaamheden (www.rikoshay.nl) let op sluikreclame!) komt het er niet meer van.
Ik houd me graag beschikbaar voor Roeliens lekkere brouwsels!

Wij heffen de hoorn en zullen hem drinken!

nuchtere nico

  • New bee
  • *
  • Berichten: 1
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #4 Gepost op: september 19, 2010, 07:13:46 pm »
mijn naam is nchtere nico en ik drink mede omdat er in de lange donkere winter niet zoveel anders te doen is op een schip

Draak

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 245
  • bee bee king
    • Bekijk profiel
    • Het Rad
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #5 Gepost op: september 22, 2010, 08:06:36 pm »
Welkom hier en leuk dat jullie je ook allemaal even voorstellen :-)
Less good than belief would have it
Is mead for the sons of men:
A man knows less the more he drinks,
Becomes a befuddled fool.
(Havamal 12)

Maarten

  • Eerste hoorn
  • **
  • Berichten: 71
  • bzzzz zzz
    • Bekijk profiel
    • Germaanse Joelfeest Wieringermeer
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #6 Gepost op: september 24, 2010, 06:03:02 pm »
Moah,

ben Maarten. Hier gekomen via het Heidendom forum en Draak. Waarom? Omdat ik voor het eerst mede aan het maken ben, het trok me erg aan. De mede heb ik ontdekt in mijn Heidense, historische en mythologische intresseontwikkeling mbt de oude Germanen, iets waar ik veel mee bezig ben.

Tot zover mijn motivatie, als jullie mij beter willen leren kennen, dat kan..:)
- Dwaze man, dwaze dronk -

Big Daddy Bee

  • Administrator
  • Dronken
  • *****
  • Berichten: 269
  • ik ben een alcoholist :)
    • Bekijk profiel
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #7 Gepost op: oktober 03, 2010, 09:43:53 pm »
Hallo! Ik ben wat laat met voorstellen, maar ik had het erg druk met op een zware en heftige manier rondvliegen. Maar in tegenstelling tot mijn avatar, ben ik eigenlijk niet groot, geen vader, en ook geen bij  ;D  Tja, wat blijft er dan over, iemand die enthousiast is over mede  :)  Ik ben erg goed in mede produceren (op ecologisch verantwoorde wijze uiteraard), en het vervolgens omwille van het innerlijke milieu natuurlijk ook weer opdrinken, niets zo treurig als de aanblik van een eenzame volle drankfles zonder enthousiaste afnemers van de inhoud. Zelfs een fles van 25 liter komt met mij niet bedrogen uit!

Mede maken en over bijen praten doe ik voor mijn hobby en voor de lol, als iemand wil dat ik iets serieus zeg dan kan dat, maar dan gaan we eerst prijsafspraken maken  8)
`8{]]]> Sí man i yulma nin enquantuva? :P

Smaug

  • New bee
  • *
  • Berichten: 6
  • Azijnbrouwer
    • Bekijk profiel
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #8 Gepost op: oktober 05, 2010, 06:50:41 pm »
Hi,

Ik ben Richard, woon in Utrecht in de provincie Utrecht... Woon samen met mijn vriendin die zich hier ook nog moet aanmelden. Ik heb twee pogingen gedaan tot het maken van mede (eigenlijk drie) en ze zijn allen mislukt. Verder drink ik het graag. We gaan binnenkort maar weer eens een brouwsel opstarten.

Op dit moment studeer ik nog milieukunde en hoop ik dit jaar af te studeren  ::). Verder wroet ik graag in de aarde op zoek naar fossielen en ben ik het liefst buiten in de natuur.
When one tugs at a single thing in nature; he finds it is attached to the rest of the world.

    -- John Muir

Maarten

  • Eerste hoorn
  • **
  • Berichten: 71
  • bzzzz zzz
    • Bekijk profiel
    • Germaanse Joelfeest Wieringermeer
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #9 Gepost op: oktober 11, 2010, 03:16:07 pm »
Wat is er precies fout gegaan bij je mede experimenten? Ben zelf ook nog met me eerste experimenten bezig, misschien kan ik er leer uit trekken!
- Dwaze man, dwaze dronk -

Poppe

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 158
    • Bekijk profiel
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #10 Gepost op: oktober 18, 2010, 10:43:05 am »
Hallo allemaal,

Mijn naam is Paul, maar mensen vinden het leuk om mij poppe te noemen.
Ik kom van orgine uit Den Helder, maar studeer nu in Amsterdam. Daar heb ik ook mijn kamer en ben vanaf 17 oktober 2010 mijn eerste mede aan het brouwen.
Merk naam moet nog komen maar ik zat heel inspiratieloos aan "poppe mede" te denken;)

Mijn interesse van mede komt uit de intresse voor de oud-germaanse cultuur. Hier ben ik in mijn vrije tijd met regelmaat mee bezig.
De geur van honing/gist op mijn kamer dwingt mij altijd even stil te staan bij de geweldige cultuur en leefgewoonten waarmee mijn voorouders zich wisten te overleven in het wilde en barre klimaat der nederlanden!! (klinkt stoer)

Wil je meer van me weten, dan moet je dat maar vragen!

AHOE!
Geen mondkost is slechter
voor een mens op reis
dan overmaat aan mede!

Maarten

  • Eerste hoorn
  • **
  • Berichten: 71
  • bzzzz zzz
    • Bekijk profiel
    • Germaanse Joelfeest Wieringermeer
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #11 Gepost op: oktober 23, 2010, 07:37:08 am »
Poppe! Goed dat je er ook bij bent, ahoe!
- Dwaze man, dwaze dronk -

ikheetthan

  • New bee
  • *
  • Berichten: 2
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
    • Detweena mooiste website van de wereld
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #12 Gepost op: oktober 29, 2010, 10:43:45 pm »
Hallo allemaal! Ik heet Than en ik ben zo benieuwd hoe Mede nou eigenlijk smaakt...
Het klinkt wel lekker?

De Baldadige Bij

  • Laveloos
  • *****
  • Berichten: 590
  • The Queenbee
    • Bekijk profiel
    • de Baldadige Bij
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #13 Gepost op: oktober 29, 2010, 11:00:59 pm »
Hallo allemaal! Ik heet Than en ik ben zo benieuwd hoe Mede nou eigenlijk smaakt...
Het klinkt wel lekker?

ja kom dan es ff een keer langs hier en proeven ofzo
smaakt een beetje als bockbier, maar dan anders hahahah :P
Kabooom!

ikheetthan

  • New bee
  • *
  • Berichten: 2
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
    • Detweena mooiste website van de wereld
Re: Voorstellen maar!
« Reactie #14 Gepost op: oktober 30, 2010, 09:28:42 am »
ah! dat klinkt als een uitnodiging om binnenkort eens Nijmegen in de Atlas op te zoeken...? :)