Van de Redactie > Nieuws

Nieuwsbericht over honing in de supermarkt

<< < (2/4) > >>

Bijker:
Inmiddels van 4 supers de honing geanalliseerd, en moet melden dat het pollenaanbod ruim voldoende aanwezig is.
Drie van de vier hebben echter een enzymgehalte van 0.

Pollenaanbod van de honing is dus prima en voor mede is dat dus goed te gebruiken.
Inderdaad is er daar een bij van € 1,18 per pot van 450gram
Precies dezelfde honing met dezelfde eigenschappen maar met de vermelding dat het uit midden- en Zuid Amerika komt is precies twee keer zo duur  ::)
De honing gebruiken vanwege de eigenschappen geneeskrachtig of enzymrijk gaat dus voor drie stuks beslist niet op!
En de smaak? dat is voor iedereen anders ;D

Bulls:
Dus de euro shopper oftewel "Het Zuiden" is prima te gebruiken.

Ik had daar al een aantal mee gemaakt als test, en vond het jammer daar potten van tegen de 3 euro voor te gebruiken.
Goed te weten dat we hier dus niet bedrogen worden.

Maar wat ik eruit opmaak is dat de honing dus wel verhit wordt (maar niet gefilterd) En zodoende de enzymen weg zijn.
Terwijl achter op het potje van "het zuiden" staat dat het koud geslingerd wordt  ???

m.kolsters:
Nee de honing van het zuiden bestaat al lang niet meer(1997)
De honing die je koopt is van Traa Flevopolder, en is gemixt met andere producten.
Echte honing koop je bij de imker.

Bulls:
Oh is het dan weer zo in Nederland dat het honing mag heten als er minstens zoveel % echte honing of pollen in aanwezig is?

Net als dat diesel "Bio Diesel" mag heten als er 4%! diesel uit biomassa aanwezig is.
En nog erger als er gerecyclede olie producten in zitten is zelfs 2% voldoende om Bio Diesel te mogen heten.

Medeblander:

--- Citaat van: Bulls op november 18, 2011, 04:58:29 pm ---Oh is het dan weer zo in Nederland dat het honing mag heten als er minstens zoveel % echte honing of pollen in aanwezig is?

--- Einde van citaat ---

Volgens mij wel, ja. De Euroshopperhoning/C1000 huismerk is volgens mij gewoon een standaard honingmengsel van de Traay, bestaand uit een flinke hoeveelheid honingsoorten van binnen en buiten de EU, die flink onder de kostprijs wordt verkocht. wel 100% honing, maar gemixt van bij elkaar geraapte eenvoudige honing die ze hebben weten te vinden over de hele wereld.

Wat ik weet, is dat het Zuiden de "industriele kwaliteit" honing was van de Traay, dat de Euroshopper/C1000 honing ook volgens dezelfde constructie weg komen bij de Traay en in dezelfde potjes wordt geleverd als Het Zuiden. Verder weet ik dat deze "industriele kwaliteit" 100% echte honing is, gegarandeerd, alleen uit goedkope imkerijen afkomstig is, zonder bijzondere smaak.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie