Van de Redactie > Nieuws

Nieuwsbericht over honing in de supermarkt

<< < (3/4) > >>

Bulls:
Hier heb ik het bij de "coop" weg, en heet het nog steeds het zuiden, maar zijn het exact de zelfde potjes als die goedkoopste bij elke supermarkt alleen een ander etiket. variƫrend van 1.15 tot 1.50 euro.

Ik heb het laatst even gewoon geproefd, en vond er iets van stroop smaak in boven komen, wat mij direct aan FAKE! dacht denken. (dat was na het lezen van dat nieuwsbericht)
 

m.kolsters:
Als je de kwaliteit van honing wil weten moet je hem in de thee doen, en als de thee dan donker kleurd zit er appelhonig in en deze word gewonnen in china door appels door te draaien en voor de bijen te gooien deze halen er de zoetstof uit en maken er (honing) van.
En als er teveel suiker in vermengt is kan je zien als het van je lepel laat lopen, honing is zeer lang dradig.
Nu kan je drie dingen in een keer uit proberen of het goed is van kwaliteiten ook de geur.

Medeblander:
Ohw, maar ik wil absoluut niet beweren dat het kwaliteitshoning is :D
Alleen dat de industrie in NL verplicht is om honing te verkopen die 100% uit honing bestaat. En dat de supermarkten jou geld bijleggen om hun goedkoopste honing te verkopen, wat de prijs van honing in NL omlaag haalt, waardoor de kwaliteitshoning NOG duurder lijkt te zijn. wat ik schandalig vind. Dus.

Bijker:
Van een van de onderzochte honingsoorten is door het Bijkersgilde de HMF-waarde gemeten.
Van de honing in de knijpfles lag deze boven de wettelijke norm van 40 mg/kg.
Honing in een knijpfles moet natuurlijk altijd vloeibaar blijven  8) anders moet je wel erg hard knijpen >:(  >:(
Maar deze honing zou volgens het Honingbesluit dus niet verkocht mogen worden.  ???
Voor mede kan je het natuurlijk altijd nog gebruiken  ))J

Medeblander:

--- Citaat van: Bijker op december 29, 2011, 12:04:35 pm ---Voor mede kan je het natuurlijk altijd nog gebruiken  ))J

--- Einde van citaat ---

...en een nobeler streven dan goede mede maken van slechte honing kan ik me niet bedenken :D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie