Auteur Topic: Natuurhaar flessenborstel  (gelezen 6812 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bulls

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 195
  • Amateur Brouwer
    • Bekijk profiel
Natuurhaar flessenborstel
« Gepost op: september 02, 2011, 08:13:42 am »
Ik heb een flessenborstel gekocht voor 5 liter flessen, die is van natuurhaar, dus geit- of varkenshaar of zo. Maar dat ding stinkt gewoon een uur in de wind. Ik heb hem gister al wel even gebruikt want eerst rook ik niets totdat hij met de warme sulfiet oplossing nat werd.  :-X Wat kun je het beste ermee doen? Nacht in de bleek zetten of zo? Ik neem aan dat de geur niet echt vervuilend is, maar echt hygiënisch lijkt het me niet. Ook de ruimte waar ik de bostel op heb geborgen stinkt nu helemaal erna.

Denk je een keer iets natuurlijks te nemen in plaats van kunststof word je direct afgestraft. Volgende keer maar gewoon een plastic borstel nemen.

Einskaldir

  • New bee
  • *
  • Berichten: 8
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Re: Natuurhaar flessenborstel
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2011, 04:27:44 pm »
Ophouden met sulfiet te gebruiken lijkt me beter...

Bulls

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 195
  • Amateur Brouwer
    • Bekijk profiel
Re: Natuurhaar flessenborstel
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2011, 04:36:25 pm »
Dat heeft denk ik geen invloed, het ging er gewoon om dat hij nat werd, en dan ineens de stank vrij kwam.

Trouwens dat sulfiet gebruik ik puur bij het ontsmetten van al het materiaal, waar moet je dat anders mee doen?
Het is goed uit te spoelen met water als alles schoon is, alleen die borstel stinkt gewoon.

Ik ben nu bang hem te gebruiken want straks zit je poep deeltjes of wat dan ook wat erin zit in dat haar, door je brouwsels te mixen.

Bulls

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 195
  • Amateur Brouwer
    • Bekijk profiel
Re: Natuurhaar flessenborstel
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2011, 04:42:37 pm »
Chemipro Acid of Chemipro OXI is dus beter? Misschien ook beter voor mij, want na het reinigen van alles heb ik prikkende longen en brandende ogen (terwijl ik wel een veiligheidsbril draag)

Jawi

  • New bee
  • *
  • Berichten: 10
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Re: Natuurhaar flessenborstel
« Reactie #4 Gepost op: september 26, 2011, 02:00:21 pm »
Datzelfde geldt ook voor scheerkwasten, die ruiken de eerste dagen ook naar Das of Varken. Je kunt de borstel even met shampoo uitwassen, dan gaat de ergste geur er snel uit.
What three things does drink especially provoke?

Marry, sir, nose-painting, sleep, and urine. Lechery, sir, it provokes, and unprovokes. It provokes the desire, but it takes away the performance.

De Baldadige Bij

  • Laveloos
  • *****
  • Berichten: 590
  • The Queenbee
    • Bekijk profiel
    • de Baldadige Bij
Re: Natuurhaar flessenborstel
« Reactie #5 Gepost op: september 27, 2011, 06:03:32 am »
drinkhoorns  )J ruiken soms ook nog naar beest, een kunstgebitreinigingsbruistablet erin doen helpt daar wel tegen in ieder geval.
Kabooom!

Big Daddy Bee

  • Administrator
  • Dronken
  • *****
  • Berichten: 269
  • ik ben een alcoholist :)
    • Bekijk profiel
Re: Natuurhaar flessenborstel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 12, 2011, 07:37:44 pm »
kunstgebitreinigingsbruistablet

Prachtig scrabblewoord Baldadige Bij!

Die geur is volgens mij hoorn als het nat wordt, dat zit in haar en botten (of hoorns haha) als ik me niet vergis, en krijg je idd als het weer nat wordt, van te voren een paar keer goed schoonmaken en na gebruik altijd goed droogmaken/laten drogen is dus belangrijk.
`8{]]]> Sí man i yulma nin enquantuva? :P