Auteur Topic: Hear ye, hear ye!  (gelezen 5245 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bulls

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 195
  • Amateur Brouwer
    • Bekijk profiel
Hear ye, hear ye!
« Gepost op: juli 31, 2011, 08:10:53 pm »
Hallo iedereen, via interesse naar mede brouwen heb ik dit forum gevonden. Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in mede na het in een aantal films gezien te hebben, onder andere Robin Hood met Russel Crowe, waar de monniken de kelders vol met vaten mede hadden staan. Was ik erg benieuwd naar de smaak geworden, en omdat het haast nergens normaal te vinden is was ik er nog nooit aan toe gekomen het te proberen.

Maar begin deze maand was er weer het Keltisch Midzomer Festival in Nieuweschans (waar ik woon) En ben er toch maar een keer langs geweest terwijl het toch al een aantal keer hier is geweest. En jawel daar schenken ze mede, en ook was daar "Der Metmann" Een duits standje die verschillende soorten mede in flessen verkoopt. Dus had gelijk maar een fles gekocht voor thuis. Ik had speciaal een traditionele Mede gekozen omdat ik de originele smaak wilde proeven, het was "Lokis Met" van Hennepbloesemhoning oftewel "Hanf-met"
Er werd ook mede-bier geschonken (één 3e of 4e deel mede en de rest bier in een halve liter mok, zoals op mijn avatar) Daar heb ik ook een paar kroezen van gehad.  ))J
De smaak beviel me zo goed, dat ik er meer van wil.
En als je het niet normaal kan krijgen dan moeten we het zelf maar maken! 8) Ik ben van plan materiaal aan te schaffen en dan te beginnen met brouwen.
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2011, 08:30:36 pm door Bulls »

De Baldadige Bij

  • Laveloos
  • *****
  • Berichten: 590
  • The Queenbee
    • Bekijk profiel
    • de Baldadige Bij
Re: Hear ye, hear ye!
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2011, 03:23:24 pm »
Hallo Bulls!

Wat gezellig dat je er ook bij bent. Het forum staat al vol tips en trucs en recepten en zin en onzin over mede, dus genoeg te lezen voor je. Lees vooral het topic over 'geduld met mede' :)

succes en veel plezier met het maken van je eigen mede, we zijn benieuwd naar de verhalen!

Groetjes,
De Baldadige Bij
Kabooom!

Draak

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 245
  • bee bee king
    • Bekijk profiel
    • Het Rad
Re: Hear ye, hear ye!
« Reactie #2 Gepost op: augustus 02, 2011, 07:28:59 pm »
Welkom hier Bulls! Leuk dat je met mede maken wil beginnen. Houd ons op de hoogte!  ))J
Less good than belief would have it
Is mead for the sons of men:
A man knows less the more he drinks,
Becomes a befuddled fool.
(Havamal 12)

Big Daddy Bee

  • Administrator
  • Dronken
  • *****
  • Berichten: 269
  • ik ben een alcoholist :)
    • Bekijk profiel
Re: Hear ye, hear ye!
« Reactie #3 Gepost op: augustus 13, 2011, 02:53:57 pm »
En als je het niet normaal kan krijgen dan moeten we het zelf maar maken! 8) Ik ben van plan materiaal aan te schaffen en dan te beginnen met brouwen.

Goed plan goed plan, als je wilt, er is een board voor als je begint met brouwen, onder "onze leden maken mede", daar kun je bij logboeken je proces documenteren, leuk en leerzaam voor iedereen hier! En natuurlijk kijken wat de rest ervan terecht brengt :)
`8{]]]> Sí man i yulma nin enquantuva? :P