Auteur Topic: Gegroet allen!  (gelezen 7827 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fermentor

  • New bee
  • *
  • Berichten: 6
  • Nunc est bibendum
    • Bekijk profiel
Gegroet allen!
« Gepost op: mei 05, 2011, 06:26:43 pm »
Hallo bewoners van deze baldige bijenkorf!

Ik vindt het erg leuk dat ik dit forum heb gevonden!
Eindelijk een forum en website met Nederlandse mede-brouwers.

Even een korte uiteenzetting wie ik ben en wat mij drijft om me alhier aan te melden!

Mijn naam is Martijn, 35 jaar oud, ben van origine Brabander maar verhuisd naar Deventer waar ik werk als operatie-assistent.
Mijn interesse voor het brouwen van o.a. mede is gekomen doordat ik in het verleden ook opleiding tot microbiologisch analist heb gevolgd. Mijn interesse toen lag vooral bij de technische microbiologie; het kweken en selecteren van micro-organismen voor
industrieele doeleinden (bijv voor levensmiddelenbereiding, milieutechnische vraagstukken etc..)
Mijn grootste hobby is (nog) niet het brouwen van mede maar het bestuderen van vogels en insecten.

Ik heb vroeger al eens getracht bier te brouwen, maar dat is nogal mislukt toen... en ik heb het daarna nooit meer geprobeerd.
Onlangs begon het toch weer te kriebelen om eens weer een poging tot een brouwsel te wagen.
Ik heb mijn oude studiemateriaal er weer bij gepakt, diverse websites geraadpleegd en dacht: de oudste alcoholische drank ter wereld, dat moet ik eens gaan proberen! Als ze het vroeger al konden, dan kan ik het ook!

Ik heb me goed ingelezen op de gotmead en stormthecastle websites, met als resultaat dat er nu 4x5 liter godendrank staat te fermenteren in mijn keukenkastje! 2 redelijk traditionele mede's en 2 melomels. Ieder met diverse gistsoorten en met chemische  -gistvoeding-supplementen of natuurlijke gistvoedingsmiddelen.
En nu maar zien wat er van gaat komen..
Ik zal jullie op de hoogt houden van mijn vorderingen op mijn brouw-queeste!