Auteur Topic: Soro hier :)  (gelezen 8817 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Soro

  • New bee
  • *
  • Berichten: 34
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Soro hier :)
« Gepost op: april 11, 2011, 06:00:29 pm »
Hallo allemaal!

Ow ik kan niet zeggen hoe blij ik ben dat ik dit forum gevonden heb!
Ik wil heel graag zelf mede maken maar vind het nog een beetje eng en zocht een plek waar ik met vragen en dingen terecht zou kunnen! Ik heb hem gevonden! GEWELDIG! Ik kan jullie wel zoenen  :-*

Ik ben een 28 jarige vrouw uit Lelystad, getrouwd, moeder van twee dochters.
Ik drink eigenlijk niet, vind alcohol niet lekker... Mijn man drinkt ook niet :lol: Tot ik vorig jaar op Castlefest een flesje mede in mijn handjes kreeg. Tsja, ik zou m wel aan mijn schoonmoeder geven, want ik drink niet  :) Totdat ie open ging, en ik het heerlijke zoete zachte goddelijke drankje proefde! Mijn man en ik waren opslag verkocht! WAUW!

Nu ben ik een die hard doe het zelvert, ik maak mijn eigen verzorgingsproducten, mijn eigen kruidenthee en toen ik las dat mede zelf te maken is, stond ik direct op scherp! Dat wil ik ook  ;D ;D >:D
Ik ben er al druk over aan het lezen geweest, ga ook nog even vrolijk door met lezen (en er schijnt dit weekend mede te zijn bij de Elf Fantasy Fair, ik ga er zoiezo heen, dus ff goed oogjes open houden   ;)

Anyway, ben zo blij dat ik jullie gevonden heb!!!

Draak

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 245
  • bee bee king
    • Bekijk profiel
    • Het Rad
Re: Soro hier :)
« Reactie #1 Gepost op: april 11, 2011, 06:31:27 pm »
Leuk dat je zo enthousiast bent over het goudgele spul! Welkom hier!  ))J
Less good than belief would have it
Is mead for the sons of men:
A man knows less the more he drinks,
Becomes a befuddled fool.
(Havamal 12)

De Baldadige Bij

  • Laveloos
  • *****
  • Berichten: 590
  • The Queenbee
    • Bekijk profiel
    • de Baldadige Bij
Re: Soro hier :)
« Reactie #2 Gepost op: april 11, 2011, 06:34:05 pm »
Hoi Soro,

Welkom!
En pas maar op als je straks zelf mede gemaakt hebt, die is zoveel malen lekkerder dan de mede op welke fantasy fair dan ook :)

Leuk dat je zo wild enthousiast bent over het forum  ))J
Kabooom!

Soro

  • New bee
  • *
  • Berichten: 34
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Re: Soro hier :)
« Reactie #3 Gepost op: april 11, 2011, 06:39:18 pm »
bedankt voor het warme welkom ;) ))J

Bijker

  • Dronken
  • ****
  • Berichten: 369
  • Bijen, monitor van ons milieu!
    • Bekijk profiel
    • Bits and Bees. BIJna alles over bijen
Re: Soro hier :)
« Reactie #4 Gepost op: april 11, 2011, 06:52:04 pm »
Soro, ook welkom op het medeforum, en je zal hier vast een heleboel tips vinden voor jullie eigen mede. )J
In Lelystad is ook een imkervereniging http://lelystad.bijenhouders.nl/ , dus als je daar eens informeert heb je ook gelijk de goede basis voor je mede, ofwel honing uit eigen omgeving.
Misschien ga je dan volgend jaar ook wel de cursus imkeren aldaar volgen 8)  /^\ heb je ook je eigen honing.
De Traay zit daar ook in Lelystad, honing voldoende in de buurt!
Bitsandbees.nl BIJna alles over bijen.

Soro

  • New bee
  • *
  • Berichten: 34
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Re: Soro hier :)
« Reactie #5 Gepost op: april 11, 2011, 07:33:40 pm »
Bedankt Bijker :)
Hihi nee imkeren in de achtertuin gaat manlief echt een stap te ver :lol: k heb ook maar een heeel klein tuintje en twee kids die panisch zijn voor alles wat vliegt, dus dat word m niet :) Maar het is zeker goed te weten waar de honing te halen is  ;)

Arhodus

  • New bee
  • *
  • Berichten: 31
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Re: Soro hier :)
« Reactie #6 Gepost op: april 11, 2011, 07:43:28 pm »
Hallo Soro!

Welkom! Leuk om te lezen dat je veel producten zelf maakt! Mede is goed zelf te maken!
Ik heb deze week mijn eerste mede gemaakt* en het was echt leuk om te doen en kan het je zeker aanraden!
Hoop dat je het hier naar je zin krijgt!

... GEWELDIG! Ik kan jullie wel zoenen  :-* ...

Oh..nou wat let je!  haha :o


*Err.. "Mede in de maak". Het is te hopen dat alles nog goed gaat verlopen natuurlijk!

Big Daddy Bee

  • Administrator
  • Dronken
  • *****
  • Berichten: 269
  • ik ben een alcoholist :)
    • Bekijk profiel
Re: Soro hier :)
« Reactie #7 Gepost op: april 12, 2011, 07:20:19 pm »
Hoi Soro, leuke binnenkomer! Welkom welkom, je gaat het hier vast naar je zin hebben zo te horen.

Vergeet trouwens niet dat de grootste vreugde niet komt van het drinken van mede, maar van het delen van mede  ;D  hehe. Gewoon even ter info, want af en toe organiseren we een proeverij waar onze medeleden hun zelfgebrouwen waren proberen aan anderen te slijten, in ruil voor een complimentje ;)
`8{]]]> Sí man i yulma nin enquantuva? :P

Soro

  • New bee
  • *
  • Berichten: 34
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Re: Soro hier :)
« Reactie #8 Gepost op: april 13, 2011, 05:31:57 am »
Hihi big daddy, op de een of andere manier als je verteld dat je met mede bezig bent, dat zelf wil gaan maken, vormt er zich een hele lijn om mij heen hier in mijn prive  ;D Mijn man kan niet wachten, mijn ouders waren zo enthousiast dat ze achter honing aan gaan op het grondgebied waar mijn man en ik elkaar ontmoet hebben  ^-^ mijn schoonmoeder kan ook niet wachten tot ik wat te testen heb  ;D

IK MOET NOG BEGINNEN  ;D

Ik ben wel een verlegen typje en vrees nooit aan reizen toe te komen met mede zonder mijn man, die volgt elke fles  >:D Maar wie weet als ik over mijn verlegenheid heen ben en wat tevreden ben over mijn eigen brouwsels kom ik wel een keer meeborrelen  8)

Big Daddy Bee

  • Administrator
  • Dronken
  • *****
  • Berichten: 269
  • ik ben een alcoholist :)
    • Bekijk profiel
Re: Soro hier :)
« Reactie #9 Gepost op: april 13, 2011, 10:25:23 am »
Haha! Nou ook juist als je niet tevreden bent is het de moeite om ons te laten "keuren", mss hebben we nog wat tips, of wij vinden hem wel lekker, ook goed ;)

P.S. Mede helpt ook goed tegen verlegenheid, dus heb je twee vliegen in 1 klap met je nieuwe hobby :D
`8{]]]> Sí man i yulma nin enquantuva? :P

Soro

  • New bee
  • *
  • Berichten: 34
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Re: Soro hier :)
« Reactie #10 Gepost op: april 13, 2011, 10:56:45 am »
muahahah kan m altijd bewaren voor later op de avond :P
volgens mij vinden jullie dan echt alles lekker  :-X