Onze leden maken mede (en bier!) > Mede (en andere brouwsels) logboek

Mijn eerste Mede experimenten

<< < (2/4) > >>

Atala:

--- Citaat van: Big Daddy Bee ---[...]Natuurlijk moet je niet in de fles niezen enzo.
--- Einde van citaat ---

Jeetje wat komt er veel bij kijken. Ik zal proberen eraan te denken ;). (Proeven jullie ook van elkaar?) :))

Bedankt voor je feedback. Ik heb ook een filmpje (waarop absoluut geen beweging te zien is)
http://www.youtube.com/watch?v=Bv6i5HN8-u0
en als ik de fles schud dan ontstaat er bij fles nummero 2 zelfs onderdruk. Dat kan ik zien aan het waterslot.




Big Daddy Bee:
Leuk zo'n filmpje! Maar jemig die muziek...  ::)

Hier kun je terecht voor wat extra inspiratie wat betreft je soundtrack  ;D
http://www.debaldadigebij.nl/smf/index.php/topic,25.0.html

De Baldadige Bij:
Leuk filmpje! Fraaie muziek ook :)

Het lijkt wel alsof je watersloten te vol zitten, zeker als er druk de verkeerde kant op staat moet je daarmee uitkijken, dan kan het water uit het waterslot in je mede lopen. Ik zou zorgen dat het echt maar tot aan het streepje in het midden van het waterslot staat aan beide kanten, dan gaat het goed.

En met de nieuwjaarsborrel hebben we met een aantal leden elkaar onze medes laten proeven, was heel leuk, en lekker! Zoiets gaan we zeker nog es vaker doen.

Atala:
Dag vijf

Ik heb eenmaal een nieuwe gist starter gemaakt (2 klontjes suiker in een mok). Binnen een uur begon het te werken en te doen. Dat mengseltje heb ik aan de most toegevoegd en ik heb wat water uit de watersloten laten lopen.





Bij het waterslot van recept 2 heb ik een streepje gezet waar het water staat. Er is wel duidelijk druk in de fles. Toch zie ik nog niets bloepen, de most werkt ook niet en de schuimachtige laag is volgens mij niet van het gisten. Ik heb de foto's gemaakt met een lange sluitertijd zodat je hopelijk goed kunt zien wat er in de fles zit. De fles met recept 2 heeft een groenige bovenlaag.

De Baldadige Bij:
het ziet er eigenlijk wel uit alsof het gist met die schuimlaag en belletjes eronder

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie