Honing > Bijen en Imkers

Imkers gezocht

<< < (3/3)

m.kolsters:
Bij mij in het bakhuis is de temp. wel 16- 20 graden, maar als je de fles voor het raam zet waar ook de zon bij kan komt het wel goed.

Ik maak de mede zoet, en dan moet je een pot honing en 2 poten water nemen, dit met water van 25 graden en gewoon laten staan geduld is een schone zaak.
Wel op tijd proeven of er genoeg honing in zit anders bij voegen.

Aegir:
Zijn hier eigenlijk ook Belgische of imkers van tegen de grens te vinden? :-)  De lokale imkers in mijn buurt, hebben nogal een kleine oplage van honing (weinig kasten). Plus, door wat problemen (varroa) zijn er sommige aan het vechten voor de bijenbevolking groot te houden.

Wie kan mij helpen? :)

Bijker:
Aegir, het gebied in Oost-Vlaanderen zou wel een goede oogst aan honing hebben (vertellen sommige Belgische imkers)
Of dat BIJ jou in de buurt is weet ik niet.
Maar anders weet Tinus Kolsters wel wat adressen!
Informeer maar eens BIJ hem.
Maar in ZO-Brabant was het inderdaad weer erg droog vandaar weer een geringe zomeroogst.

Aegir:

--- Citaat van: Bijker op juli 25, 2011, 04:53:35 pm ---Aegir, het gebied in Oost-Vlaanderen zou wel een goede oogst aan honing hebben (vertellen sommige Belgische imkers)
Of dat BIJ jou in de buurt is weet ik niet.
Maar anders weet Tinus Kolsters wel wat adressen!
Informeer maar eens BIJ hem.
Maar in ZO-Brabant was het inderdaad weer erg droog vandaar weer een geringe zomeroogst.

--- Einde van citaat ---

Bedankt Bijker. Heb inderdaad een imker gevonden... Maar wat denken jullie van 5-euro per 500 gram ? Ik had er zo mijn bedenkingen bij en weet van winkels die vele dichter zijn (lees: besparing brandstof AKA €uro's) dat er voor dat geld ook degelijke honing bij hen te koop is. Als het nu heidehoning of woudhoning kon zijn, oké... maar 10 e / kg voor een mix :|

Jawi:
Ik ben dus imker in Amsterdam, en ben juist (net) begonnen met het maken van mede, omdat ik zoveel honing over heb. Ik geef veel weg, en verkoop wat aan vrienden  en collega's(4 euro per potje van 450 gr). maar het grootste deel verkoop ik per emmer voor 3,50 per kilo. Ik hou nu voor het derde jaar bijen, en langzaam nbegin  ik een afzetmarkt te krijgen, maar het blijft veel werk. Als iemand dus nog honing wil kopen, je kunt het altijd vragen. Puur natuur, en gewoon afkomstig uit Amsterdam.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie