Mede > Historie

Oerwijn

<< < (2/2)

Soohr:
Er is in totaal minder suiker om om te zetten, dus naar mijn idee gaat het gisten sneller,
maar er zit nou ook niet echt een super tempo achter.

De Baldadige Bij:
nou de "oerwijn" heb ik maar eens geinspecteerd... witte wijn is beetje oranje geworden, haha, maar smaakt al wel lekker. Hij heeft teveel in het licht gestaan denk ik.
en de rode wijn smaakt wat waterig maar is zeker niet vies, bij beide lag een flinke pap dooie gistcellen en druivenpulp onder in de fles. Ik ga ze iets aansterken nog met een giststarter en dan laten staan tot er misschien wel smaak aan de rode zit.

Bulls:
Late kick maar dat boeit niet zoveel:


Ik ga van de week een wijn proberen te maken van druivensap gewoon uit de winkel, wel zonder conservering etc. Ben nog aan het twijfelen of ik de SG zou aanvullen met kristalsuiker of honing. Ik houd graag van zoete wijn dus wil in elk geval veel restsuikers na de gisting overhouden. Kent iemand misschien de King David wijn van de Caramel berg? Die is echt zo hemels lekker en zoet, maar zeer slecht te verkrijgen. Bijna alle rode wijnen die je in een supermarkt kan kopen zijn of droog of halfdroog, en geen 1 is er zoet, of het is gelijk een "op basis van" wijn sangria-achtige troep. Dus wil ik een lekkere zoete rode wijn gaan maken. Misschien is een druiven mede (dus ipv water de druivensap en ipv de suiker honing) wel helemaal niet zo slecht.

Zo wil ik ook nog een appelcider maken met honing.


Man, oh man, flessen te kort en ideeën teveel....  :'(

De Baldadige Bij:
Ik ken het probleem, gelukkig heb ik een keldertje waar het allemaal in past, maar die staat ook weer goed vol, zodra je denkt dat het op is, is er weer een mede klaar, heerlijk is dat!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie