Onze leden maken mede (en bier!) > Zelf mede maken

Bottelen en flessen vullen

(1/9) > >>

Poppe:
Waar halen jullie eigenlijk goedkoop flessen vandaan?
Er staan op de site wel wat links, maak ik kan me voorstellen dat er goedkopere flessen te vinden zijn.

Als jullie mede bottelen..in wat voor type flesjes doen jullie dat dan? turk/draaidop, 0,37/0,5/0,75/1 liter flessen?

Ik wil mijn mede in 0,5 of minder inhoud stoppen, zodat ik wat vaker een fles kan aanslaan. Wie kan mij tips geven?

Kus :P

De Baldadige Bij:
Ik heb beugelflessen in Almere bij de brouwmarkt gehaald van 75 en bruine van 33 cl.
echt ideaal, als ik mensen een fles geef vraag ik altijd de lege weer terug.
Maar je kan natuurlijk ook gewoon aan iedereen vragen om lege wijnflessen voor je te bewaren, maak ze goed schoon, douw er een kurk in en klaar!

Draak:
eigenlijk gebruik ik alleen maar hergebruikte wijn- of medeflessen. Ik vraag regelmatig bij vrienden en familie of ze nog lege flessen hebben. Je kan ze ook bij de wijnmaakgroothandel (bijvoorbeeld brouwland) bestellen of kopen. Daar kosten flessen ca. 1 euro per stuk.

Soohr:
Ik was van plan om bij brouwland 0,75 liter flessen en kurken te halen.

Daar heb ik ook 0,5 liter beugelflessen gehaald om het gebrouwen bier in te stoppen.

Poppe:
Ja ik irriteer me mateloos, want ik wil eigelijk gewoon een fles met een kurg (dus geen beugel)
0,75 vind ik weer net te veel en 0,37 lijkt me te weinig. Dus gewoon een bordeaux fles van 0,5...maar die bestaan niet :o

Heeft iemand een idee?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie