Van de Redactie > Vragen en opmerkingen

Medeop smaak brengen

(1/4) > >>

erik:
Beste formleden,

Ik heb nu een mede staan van rozemarijn citroentijm tijm en lavendel. Ik vind er een iets wat bittere smaak aanzitten. Kan je deze smaak afvlakken door honing toe te voegen? of is dit zonde voor de Honing? Zit nu op 13%
vr gr Erik

Bijker:
Erik, je hebt er wel een prachtige mix van gemaakt.
Lastig te bepalen wat het gaat worden.
Als je meer mede op voorraad zou hebben kan je wat gaan blenden om voor jou een leuke smaak te componeren.
Alleen honing erbij ga je het zoeten en met een hogere SM misschien opnieuw laten starten.
Maar smaak zal niet veel wijzigen.
Daarom altijd voorzichtig omgaan met kruiden, specerijen en smaakjes.
Eeuwig zonde als het niet smaakt en je moet het door het putje spoelen.

Peter van Den Berg:
Ik zie dat jullie het over de smaak  van mede hebben.
Ik ben ook aan het brouwen  gegaan ,maar ik heb het nog nooit gedronken,dus ik ben heel erg benieuwd  hoe het smaakt.

Groet Peter.

erik:
Het gaat zeker niet door het gootsteen heen, is best te drinken. maar niet als je de eerste gewone mede heb geproeft.
Had even voorzichtiger moeten wezen met de lavendel die voert iets wat de boven toon.
Heb ook nog 2 batches staan met honing /water en toevoeging banaan zeer helder en smaakt ook goed. wel andere toevoegingen erbij gedaan, citroen zuur, zakje vanilla tanine ,kruitnagels

Bijker:

--- Citaat van: Peter van Den Berg op oktober 28, 2016, 06:16:04 am ---Ik ben ook aan het brouwen  gegaan ,
maar ik heb het nog nooit gedronken,
dus ik ben heel erg benieuwd  hoe het smaakt.

Groet Peter.

--- Einde van citaat ---

Heb je nog nooit aan de mede mogen proeven?
Bedoel je dat zo?
De smaken variƫren heel erg, uiteenlopend van zoet naar droog en dan natuurlijk afhankelijk van de soort honing.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie