Auteur Topic: Mede-plichtig  (gelezen 5686 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alchemist

  • New bee
  • *
  • Berichten: 2
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Mede-plichtig
« Gepost op: april 30, 2015, 08:24:56 pm »
Ha Mede-gebruikers en Mede-lezers,

Nieuw op dit forum, dus even een korte introductie van mezelf.

Ik ben door een andere hobby eigenlijk per ongeluk in de Mede makerij gerold. Ik maak al jaren azijnen en heb daardoor contact gekregen met een biologische appelboer. Van zijn appels maak ik een azijn van de hele appel. Tijdens het brengen van het eindresultaat raakte we aan de praat en hoorde ik dat hij de dag ervoor honing had moeten weg doen omdat deze niet goed meer was. Bij navraag bleek die spontaan te zijn gaan gisten. "Doodzonde!!" was mijn reactie, "Daar had ik nog wel wat mee kunnen doen. Azijn van maken ofzo. Volgende keer als het weer gebeurd bel je mij maar en kom ik de honing ophalen."
Een maand later kreeg ik telefoon... Er stond honing klaar. Daar begon een nieuw project en zodoende ben ik op zoek gegaan wat ik met honing allemaal kon maken. Voor mijn azijn heb ik immers eerst alcohol nodig. Maar al snel bleek dat Mede mogelijk wel een veel te mooi tussenresultaat zou zijn om zomaar te verzuren. Gelukkig had ik al wat ervaring met bier en wijn maken, dus heb ik hoge verwachtingen van de Mede.

Maar nu eerst Mede en mocht die nergens naar smaken of mislukken kan ik er altijd nog azijn van maken  :)

Groet,
Alchemist

Agravain

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 147
  • Tweede batch gebotteld.
    • Bekijk profiel
Re: Mede-plichtig
« Reactie #1 Gepost op: mei 04, 2015, 06:20:29 pm »
Hoi Alchemist,

leuk om te lezen dat je "het licht" hebt gezien, en de alcohol niet verder omzet in azijn.
Welkom in de korf.
Komop gistjes, een beetje doorwerken. Mijn vorige batch is bijna op.

m.kolsters

  • Global Moderator
  • Dronken
  • *****
  • Berichten: 419
  • Mede imker
    • Bekijk profiel
Re: Mede-plichtig
« Reactie #2 Gepost op: mei 07, 2015, 11:24:45 am »
Ook van harte welkom in het mede gebeuren, kan je beter drinken dan azijn.
Als er vragen zijn horen we deze graag, antwoord weet je later pas.
Tinus.

tel 06-15203088