Auteur Topic: Hoi Hoi  (gelezen 5196 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cor

  • New bee
  • *
  • Berichten: 2
  • BinnenvaartBij, dus reactie kan even duren
    • Bekijk profiel
Hoi Hoi
« Gepost op: mei 15, 2014, 06:41:47 pm »
Hey, ik ben Cor en ik hou van mede.
zo dat is er uit :P

neej ik hou erg van mede en heb veel intresse in het hoe en wat van het maken van mede, ik heb hier al veel over gelezen en bekeken maar helaas kan ik vanwegen mijn werk op het moment niet zelf mede maken :( ( ik werk 20 dagen op 10 dagen af, voledigen dagen met eigenlijk geen regelmaat )

dus dacht ik ik kom eens kijken bij dit forum of er nog mede mensen bij mij in de buurt wonen, ik kom uit het zuiden van Nederland (Bergen op zoom, Naast roosendaal )

zelf ken ik geen mensen die mede maken en eigenlijk ook geen mensen die mede lusten of gedronken hebben

Vriendelijke groet
Cor
Close the world,txen eht nepo

Agravain

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 147
  • Tweede batch gebotteld.
    • Bekijk profiel
Re: Hoi Hoi
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2014, 05:02:49 am »
Hoi Cor,
ten eerste, welkom op het forum. Je baan klinkt als off-shore, heb ik dat goed geraden?
ten tweede, mede maken is ook iets voor jou.

De belangrijkste zaken zijn geduld en hygiëne. Het mooie van mede maken is dat de gist het werk helemaal zelf doet. Als het éénmaal aan het gisten is, dan hoef je er niet meer zoveel naar om te kijken (tenminste, ik kijk niet zo veel meer). De reden waarom ik veel keek in het begin was nieuwsgierigheid, nieuwheid van de hobby enzovoorts, maar niet uit noodzaak. Kijk anders eens naar mijn logboeken hier, dan zie je hoeveel tijd er tussen de verschillende handelingen zit.
Als je 20 dagen aan het werk bent kom je niet in de verleiding om te veel te rommelen met de batch, de geduld factor is dus al ingebouwd  :).
Maar misschien hebben meer doorgewinterde medemakers daar wel een heel andere mening over.
Komop gistjes, een beetje doorwerken. Mijn vorige batch is bijna op.

Cor

  • New bee
  • *
  • Berichten: 2
  • BinnenvaartBij, dus reactie kan even duren
    • Bekijk profiel
Re: Hoi Hoi
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2014, 08:06:15 am »
Neej geen offshore, ben matroos op een binnenvaartschip,
maar dat is wel nice dat het ook met minder beschikbare tijd mogelijk is. dan moet ik binnenkort maar eens gaan kijken voor een brauw plek waar het een beetje de zelfde tempratuur blijft.

Bedankt in ieder geval en ik zal zeker de log boeken door lezen

ps. Weet jij toevallig of er mensen zijn die al eens mede hebben gemaakt met jenever bes?
Close the world,txen eht nepo