Mede > Proost!

Katers

<< < (3/6) > >>

Einskaldir:
Ik heb wel eens een kater overgehouden aan het drinken van mede, ja. Als je mede best wel goed gelukt is, 15% alcohol bevat (zo ongeveer) en verrukkelijk smaakt en je er dus -omdat je zo lekker bezig bent- 3 liter van wegzet, dan moet je niet heel gek staan te kijken dat je de volgende dag hoofdpijn hebt  :P

Draak:
Die hoofdpijn wijdt ik dan aan het slaapgebrek dat ik dan standaard ook heb op gelopen.  8)

Medeblander:
Poeh, katers van Mede... heb er wonderlijke herinneringen aan. 'n paar jaar geleden, weekend voor kerst, zware sneeuw buiten, open haard binnen, en met een grote groep vrienden zuipen. De rest, op een na, had geen zin in mede (of mocht van mij geen mede, ik weet het niet meer...), dus waren we met z'n tweeën drinkhoorns vol mede aan het adten. De volgende ochtend was de kater echt Hels...
Ik deed toen nog wel veel sulfiet in m'n mede (nu nouwelijks meer). Ook het halve kratje bier dat die middag al soldaat was gegaan zou bij hebben kunnen dragen!

Staat er in de Havamal niks over katers van mede? :D

De Baldadige Bij:
waarom zou je sulfiet in je mede doen? ik maak er alleen flessen mee schoon, waarna ik ze heel zorgvuldig uitspoel, en ik heb idd nooit koppijn van mijn mede. Val wel eens van mijn fiets af, maar koppijn... nee :P

Medeblander:
Dunno, om het proces te remmen? minder kans op wilde gisten en rare dingen. Gebruik ook haast geen sulfiet meer anders dan schoonmaken, maar in sommige recepten ben ik het wel tegengekomen...

Vragen dus, om hoofdpijnwijn! :D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie