Auteur Topic: Bier proeven  (gelezen 6147 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

m.kolsters

  • Global Moderator
  • Dronken
  • *****
  • Berichten: 419
  • Mede imker
    • Bekijk profiel
Bier proeven
« Gepost op: december 08, 2012, 09:33:46 am »
Gistere avond een bierproef avond geregeld met 4 biermakers van de kempenbrouwers.
We hadden 10 smaakjes mee genomen en een fles spelt mede en spelt likeur.
Alles was op en ze waren stapel op het gebrouwen bier wat betreft de smaken die we er in doen.
We kregen een bedrag voor deze avond en het bedrag gaat naar,
Gana waar de ouders het schoolgeld niet kunnen betalen.
Het geld wat we kregen was genoeg om een kind een lascursus te laten doen.
Als ze later het geld hebben terug verdiend moeten ze het weer in de pot doen voor een volgende kind.
Zal dit wel meer gaan doen, het was heel gezellig.
Een vraag van de proevers, hoe krijgen jullie de gezelligheid in de flessen en wanneer wordt er dat in gedaan.
Tinus.

tel 06-15203088

Big Daddy Bee

  • Administrator
  • Dronken
  • *****
  • Berichten: 269
  • ik ben een alcoholist :)
    • Bekijk profiel
Re: Bier proeven
« Reactie #1 Gepost op: december 13, 2012, 12:30:46 am »
Een vraag van de proevers, hoe krijgen jullie de gezelligheid in de flessen en wanneer wordt er dat in gedaan.

Ja goeie... afgezien van het juiste moment van een fles opentrekken met de juiste mensen...... meestal is het op een dag, dat ik bijvoorbeeld de keuken inloop, en daar een fles klaar staat om te bottelen, waardoor ik dan extreem blij en tevreden ben  :D  en op een of andere manier gaat dat gevoel dan mee de flessen in, en worden het een soort magische drankjes van genieten en plezier  8)

Maar om ook een 'droog' antwoord te geven, ik denk dat goede ingrediënten die kundig en met persoonlijke aandacht tot een lekker drankje gemaakt zijn, zeker terug te proeven is, daar kan geen supermarktfles tegenop  +X+
`8{]]]> Sí man i yulma nin enquantuva? :P

m.kolsters

  • Global Moderator
  • Dronken
  • *****
  • Berichten: 419
  • Mede imker
    • Bekijk profiel
Re: Bier proeven
« Reactie #2 Gepost op: december 13, 2012, 09:12:01 am »
Als we hier het baldadige bier gaan brouwen doen we dat toch maar op het laatst er bij zodat het niet kan verdamt.
Tinus.

tel 06-15203088

Braadvraat

  • Eerste hoorn
  • **
  • Berichten: 92
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Re: Bier proeven
« Reactie #3 Gepost op: januari 08, 2013, 08:30:45 am »
Als we hier het baldadige bier gaan brouwen doen we dat toch maar op het laatst er bij zodat het niet kan verdamt.
Verdamt nogmaal!