Auteur Topic: Bronze Dagger  (gelezen 7535 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bulls

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 195
  • Amateur Brouwer
    • Bekijk profiel
Bronze Dagger
« Gepost op: juni 15, 2012, 09:25:04 am »
Deze heb ik gemaakt van bot, hoorn, brons, hout en leer. Zit aardig wat uurtjes werk in en ben nu wel benieuwd wat jullie er van vinden.

Samen met mijn broer ga ik op het Keltisch Midzomer Festival staan in Nieuweschans met een kraampje met handgemaakte bronzen dingen zoals deze maar ook sieraden en kleine wapentjes etc. Ik weet totaal niet wat ik hiervoor zou kunnen vragen.
Hebben jullie een idee?



m.kolsters

  • Global Moderator
  • Dronken
  • *****
  • Berichten: 419
  • Mede imker
    • Bekijk profiel
Re: Bronze Dagger
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2012, 02:54:11 pm »
Ik geef je 25 euro voor dit op de foto, is wel mooi bij mijn hoorndrink bokaal.
Tinus.

tel 06-15203088

Bulls

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 195
  • Amateur Brouwer
    • Bekijk profiel
Re: Bronze Dagger
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2012, 06:38:17 pm »
25 is me toch iets te weinig, dat is dan dus €1,75 per uur werk. We zien wel wat hij oplevert op het festival.

Avicenna

  • Global Moderator
  • Eerste hoorn
  • *****
  • Berichten: 99
  • Low profile medebrouwer
    • Bekijk profiel
Re: Bronze Dagger
« Reactie #3 Gepost op: juni 16, 2012, 01:47:37 pm »
Ziet er gaaf uit!

Heb je misschien ook wat foto's of uitleg hoe je het gemaakt hebt?
67 liter smaakvolle mede gebrouwen.

De Baldadige Bij

  • Laveloos
  • *****
  • Berichten: 590
  • The Queenbee
    • Bekijk profiel
    • de Baldadige Bij
Re: Bronze Dagger
« Reactie #4 Gepost op: juni 17, 2012, 08:40:07 am »
Deze heb ik gemaakt van bot, hoorn, brons, hout en leer. Zit aardig wat uurtjes werk in en ben nu wel benieuwd wat jullie er van vinden.

Samen met mijn broer ga ik op het Keltisch Midzomer Festival staan in Nieuweschans met een kraampje met handgemaakte bronzen dingen zoals deze maar ook sieraden en kleine wapentjes etc. Ik weet totaal niet wat ik hiervoor zou kunnen vragen.
Hebben jullie een idee?

wow, erg mooi!
misschien kan je het vragen aan een vriendin van me, die heeft lange tijd drinkhoorns gegraveerd en verkocht op festivals. Dus die heeft daar wel enig zicht op wat zoiets mag kosten.
http://www.facebook.com/bianca.vanderhulst
Kabooom!

Bulls

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 195
  • Amateur Brouwer
    • Bekijk profiel
Re: Bronze Dagger
« Reactie #5 Gepost op: juni 17, 2012, 09:36:14 am »
Ziet er gaaf uit!

Heb je misschien ook wat foto's of uitleg hoe je het gemaakt hebt?

Het begon met een stukje brons wat mijn broer nog had liggen (hebben beide in een kunstbronsgieterij gewerkt) en ik zocht een model op internet waarna ik het lemmet heb getekend op papier. Had verder nog geen idee hoe het uiteindelijk zou worden. Als handvat heb ik een schapenbot gebruikt (bovenbeen) die ik ook nog had liggen. Ik wilde nog een schede maken waar hij in zou gaan, en heel toevallig zag ik een koehoorn liggen in de schuur waar de dolk warempel in paste maar eigenlijk e kort was voor een houder. Dus heb ik dat verlengt met een stuk turks notenhout, waar we een paar stukken van hebben maar niet veel groter zijn dan het stuk wat erop zit. Op die manier probeer je wat en het komt tot zijn geheel gedurende weg. Je gaat gewoon bezig en kijkt wat goed bij elkaar past, maar je moet wel creatief zijn.