Onze leden maken mede (en bier!) > Mede (en andere brouwsels) logboek

Aardbeien mede

(1/3) > >>

m.kolsters:
Ik heb 80 kg aardbeien gekocht voor niet te veel, heb ze schoon gemaakt en in een vat van 60 l.gedaan.
Ik heb er pecto-emzyme en kokend water er bij nu 12 uur later gist en voedingzout.
Ga maar zitten wachten tot het goed is om de vruchten er af te doen en honing er bij,
maar het is een lekker sapje,nu wachten of het sterk genoeg naar aardbeien smaakt.

Avicenna:
Vandaag even bij Tinus langs geweest. Zijn hele Bakhuis rook naar de aardbei. Zag er goed uit!

Mederist:

--- Citaat van: m.kolsters op juni 08, 2012, 10:27:55 am ---Ik heb 80 kg aardbeien gekocht voor niet te veel, heb ze schoon gemaakt en in een vat van 60 l.gedaan.
Ik heb er pecto-emzyme en kokend water er bij nu 12 uur later gist en voedingzout.
Ga maar zitten wachten tot het goed is om de vruchten er af te doen en honing er bij,
maar het is een lekker sapje,nu wachten of het sterk genoeg naar aardbeien smaakt.

--- Einde van citaat ---

Klinkt goed.... grappig dat je al gist erbij hebt gedaan en pas later de honing. Waarom niet direct de honing erbij?
Ben heel benieuwd naar het resultaat.

m.kolsters:
Waarom geen honing.
Honing doe ik er bij als de aardbeien er zijn afgeschept.
De honing wordt anders weg gedaan met de aardbeien en dat is zonden.
Zo heb ik nu 100 liter en als er de aardbeien weg zijn nog 60 liter.
En dan maar wachten of de geur en de smaak sterk genoeg zijn.

Big Daddy Bee:
Nou, de aarbeienmede die wij laatst mochten proeven, was bijzonder goed op smaak!

De twee dames die erbij waren hebben wekenlang over niks anders gepraat  ;)

Gebruik je nu hetzelfde recept als die?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie