Auteur Topic: Imker gezocht  (gelezen 10929 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Braadvraat

  • Eerste hoorn
  • **
  • Berichten: 92
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Imker gezocht
« Gepost op: januari 18, 2012, 08:43:15 pm »
Heb mijn verjaardagsgeld eens bij elkaar geharkt, en ik dacht zo dat het wel tijd werd eens echte honing te kopen.
Nu nog een imker vinden...

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar wanneer heeft een imker eigenlijk honing te koop? Vast niet in de winter, ik stel me zo voor dat die bijtjes dan druk bezig zijn met niet dood te vriezen?

Jawi

  • New bee
  • *
  • Berichten: 10
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Re: Imker gezocht
« Reactie #1 Gepost op: januari 18, 2012, 10:53:52 pm »
Hier is er 1. De meeste imkers in Nederland oogsten 2 keer per jaar honing, in het voorjaar(meestal in mei) de honing van alles wat in het voorjaar bloeit.(koolzaad, allerlei bloemen, etc.) En in de zomer nog een keertje de honing van met name de linde.
Er zijn allerlei extra mogelijkheden, maar dit is denk ik wat iedere imker wel oogst.
Ik heb dus in augustus voor het laatst geslingerd. Emmers vol, maar inmiddels heb ik bijna alles verkocht/weggegeven. Nog een paar potjes bewaard om de volgende keer slingeren te halen(mei).
Ik verkoop de honing in zowel potjes als emmers. Voor een potje van 450 gram reken ik 4,50. In een emmer vraag ik 3 euro per kilo.
Als je wilt weten hoe een bijenjaar eruit ziet raad ik je aan even te kijken op http://www.imkerpedia.nl/wiki/index.php/Imkerkalender
What three things does drink especially provoke?

Marry, sir, nose-painting, sleep, and urine. Lechery, sir, it provokes, and unprovokes. It provokes the desire, but it takes away the performance.

Bulls

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 195
  • Amateur Brouwer
    • Bekijk profiel
Re: Imker gezocht
« Reactie #2 Gepost op: januari 19, 2012, 09:32:24 am »
3 euro per kilo, kijk dat is nog eens een goed prijsje voor echte honing. Moet voor mijn volgende batches ook maar ergens een emmer weten te halen. Er gaat ook veel honing door de week op in thee etc. en dat word dan vrij prijzig. Een emmer vol biedt dan de uitkomst  /^\

m.kolsters

  • Global Moderator
  • Dronken
  • *****
  • Berichten: 419
  • Mede imker
    • Bekijk profiel
Re: Imker gezocht
« Reactie #3 Gepost op: januari 20, 2012, 03:57:17 pm »
Ja dat is waar, maar hij heeft maar een kast met bijen en kom je op de wachtlijst en die is groot.
Honing koop je voor 4-4,50 euro per kg. ik heb er nog op voorraad en dat heb ik het hele jaar.
Deze honing is gemengd  met fruit- acacia en linde zo ook de bloemen die er het hele jaar bloeien in ons mooie dorp.
Tinus.

tel 06-15203088

Braadvraat

  • Eerste hoorn
  • **
  • Berichten: 92
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Re: Imker gezocht
« Reactie #4 Gepost op: januari 22, 2012, 07:36:50 pm »
Dank je, Jawi, ik weet genoeg nu. :)

Jawi

  • New bee
  • *
  • Berichten: 10
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Re: Imker gezocht
« Reactie #5 Gepost op: januari 22, 2012, 11:12:09 pm »
Nouja, 4 kasten, ik hoop dat ze er allemaal nog zijn in het voorjaar.
Misschien is 3 euro per kilo wel weinig, maar ik verkoop het aan een imkerij, dus het is inderdaad een vriendenprijsje. Ik verkoop het ook wel per potje, is toch goede reclame voor je hobby.
What three things does drink especially provoke?

Marry, sir, nose-painting, sleep, and urine. Lechery, sir, it provokes, and unprovokes. It provokes the desire, but it takes away the performance.