Auteur Topic: Weer een imker  (gelezen 5031 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jawi

  • New bee
  • *
  • Berichten: 10
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Weer een imker
« Gepost op: september 24, 2011, 11:42:45 pm »
Hallo allemaal,
Ik ben Jan-Willem, Imker in Amsterdam. Omdat ik dit jaar (ondanks het slechte weer) een overvloedige honingoogst had, ben ik eergisteren voor het eerst begonnen met het maken van Mede.
Ik heb bij Brouwmarkt in Almere een startset wijnmaken gekocht, en de eerste fles met 5 liter staat nu te pruttelen.
1,25 liter Honing, 1 tl gistvoeding, een kleine tl citroenzuur, en een zakje gist voor witte wijn.
Ik ben erg benieuwd wat het wordt! En ik heb er nu al spijt van dat ik niet meer flessen heb gekocht!
Ik hou jullie op de hoogte!
Groet,
Jan-Willem
What three things does drink especially provoke?

Marry, sir, nose-painting, sleep, and urine. Lechery, sir, it provokes, and unprovokes. It provokes the desire, but it takes away the performance.

Bulls

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 195
  • Amateur Brouwer
    • Bekijk profiel
Re: Weer een imker
« Reactie #1 Gepost op: september 25, 2011, 08:08:28 am »
Welkom!  ^-^

Ik was ook begonnen met 3 flessen van 5 liter, maar wist meteen al dat ik veel meer nodig was. Heb er onderhand 8 flessen staan te ploppen.
En ik heb nog steeds ideeën, dus er moeten eigenlijk nog meer bij komen, maar ik kan die ook wel bewaren voor als wat er nu staat gebotteld is, anders heb ik dan geen inspiratie meer  :)) Nou zal dat denk ik wel meevallen want ik kan er zo al weer 10 opnoemen.  ))J

Jawi

  • New bee
  • *
  • Berichten: 10
  • bzzzz zzz zzzz ZZZ!!!!???
    • Bekijk profiel
Re: Weer een imker
« Reactie #2 Gepost op: september 25, 2011, 11:17:56 am »
Mijn eerste fles staat nu flink te bubbelen, ongeveer 1 bubbel per seconde. Ik denk dat ik morgen even langs Almere rij om twee extra flessen met waterslot te kopen. En wat zakjes met gist natuurlijk.
What three things does drink especially provoke?

Marry, sir, nose-painting, sleep, and urine. Lechery, sir, it provokes, and unprovokes. It provokes the desire, but it takes away the performance.

Bulls

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 195
  • Amateur Brouwer
    • Bekijk profiel
Re: Weer een imker
« Reactie #3 Gepost op: september 25, 2011, 03:27:44 pm »
Neem maar gerust meer flessen mee hoor, die vinden hun doel wel.  8) Onthoud ook dat je altijd 1 fles als reserve houd, want je moet het ook na enige tijd overhevelen en dan is het beste om een fles achter de hand te hebben.

De Baldadige Bij

  • Laveloos
  • *****
  • Berichten: 590
  • The Queenbee
    • Bekijk profiel
    • de Baldadige Bij
Re: Weer een imker
« Reactie #4 Gepost op: september 25, 2011, 05:09:37 pm »
Hoi Jan Willem,

Welkom! En erg leuk dat je ook imker bent. Succes met je mede! We zijn erg benieuwd hoe die gaat worden.
Kabooom!