Onze leden maken mede (en bier!) > Vage plannen

Karamel wijn/mede

(1/3) > >>

Bulls:
Ik kwam dit filmpje op youtube tegen, en daarbij gingen ze een flinke portie honing helemaal opkoken en karameliseren, nu denk ik dat daar eigenlijk alleen de suikers van overblijven en amper nog de honing bestanddelen aangezien het ongeveer tegen de 300 graden kookt, en daarbij allen enzymen verbranden. 

Ik vind het jammer om daarvoor heilige honing te "verpesten" om alleen de karamel ervan over te houden, dus ga ik dit ook proberen maar dan met gewone kristalsuiker, het is dan geen mede meer, maar ik denk dat verbrande honing ook niet veel meer honing genoemd kan worden. Ik ga ook lang niet zo ver als die rare snuiter die het helemaal kapot laat verbranden.  Ik ga de karamel ala Top Chef maken, en daarbij moet net het bittertje naar voren komen, en je moet bijna tot het uiterst durven gaan, maar niet te ver, want dan smaakt het echt verbrandt.

Wellicht kan ik naderhand alsnog een potje honing erbij doen die gewoon vers erdoor gaat als het karamel in water is opgelost en op temperatuur is gekomen. Maar ik denk dat ik toch eerst een test doe met alleen suiker, want dat is niet zo prijzig als het mis gaat.

Medeblander:
Oeh, ben wel erg benieuwd wat er gaat gebeuren!
Je kunt trouwens ook gewoon één potje Euroshopper-honing gebruiken, die zijn best goedkoop.

De Baldadige Bij:
laat Bijker het maar niet horen  8)

Bijker:
Als je geen mede brouwt, heb je toch ook geen "honing" nodig  ;D

Big Daddy Bee:

--- Citaat van: De Baldadige Bij op oktober 12, 2011, 07:44:37 pm ---laat Bijker het maar niet horen  8)

--- Einde van citaat ---

Hahaha, ja én honing uit de supermarkt, én hem dan ook nog eens gaan verbranden! Blamage!

Leuk ook die eerste comment:
"look. he only has one video. he never said how it turned out because it probably killed them."

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie