Honing > Honingsoorten en -smaken

Manuka

(1/2) > >>

Bulls:
Kent iemand dit? Kwam het toevallig tegen op internet toen ik naar wat aparte soorten honing zocht.  /^\

http://www.trophax.nl/producten/5/manuka-honing/19/honing-uit-nieuw-zeeland

En zou het geschikt kunnen zijn voor een speciale mede?  )J het is wel vrij prijzig echt tegen de 15 euro voor 500 gram  :o
Maar er zou een 5 liter batch van gemaakt kunnen worden die heel exclusief is.  ))J

Edit:

Bij deze link zijn ze eigelijk te duur, als je googled op Manuka dan vind je ook minder duurdere winkels.

Big Daddy Bee:
Zo best prijzig, maar als je het verhaaltje mag geloven daar is het wel wonderhoning.

Nu is natuurlijk de hamvraag... hoeveel van die geweldige eigenschappen overleven het als je er mede van maakt? En... is het eigenlijk ook lekker? :D haha

Als je een pot bestelt ben ik erg nieuwsgierig naar de ervaringen.

Bulls:
Er was ten tijde van schrijven van dit topic ergens een aanbieding waar de 12+ voor 10 euro was, maar helaas was die al weer over.
Ik houd het in het achterhoofd dat deze honing bestaat, en het moet natuurlijk eerst geproefd worden voordat je een 5 liter van ~45 euro op gaat starten  :P

Ik denk dat ik eerst maar heidehoning ga proberen, die schijnt ook erg sterk te zijn.
(nu nog weten aan te komen via een imker ergens en niet voor 7 euro voor 250g potjes)

Big Daddy Bee:

--- Citaat van: Bulls op augustus 22, 2011, 07:54:53 am ---Ik denk dat ik eerst maar heidehoning ga proberen, die schijnt ook erg sterk te zijn.
--- Einde van citaat ---

Heidehoning! Ik ben er fan van, maar ik ken mensen die de smaak te scherp/indringend vinden. Binnenkort ga ik maar eens een fles met pure heidehoning maken denk ik. Wat een goed idee  ^-^

Bulls:
Het schijnt ook net tijd voor heidehoning te zijn, augustus/september, dus wellicht ergens bij een imker wel te halen.
Alleen weet ik niet of er veel is, want het is een vrij natte periode geweest.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie