Auteur Topic: Schimmeltjes en fruitjes  (gelezen 7247 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Eerste hoorn
  • **
  • Berichten: 71
  • bzzzz zzz
    • Bekijk profiel
    • Germaanse Joelfeest Wieringermeer
Schimmeltjes en fruitjes
« Gepost op: december 10, 2010, 04:55:40 pm »
Heb nu zelf een dondermede staan die al bekend is bij menig mens denk ik (hehe).. Maar daar zit wat fruit nog in (wortelen en appel)... maar na bezinking gaan voornamelijk de appeltjes drijven en onstaat er een soort draplaag die vrij dik is al zeg ik het zelf... is dat ernst?

Waar ik voornamelijk nog op doel ik dit topic is het schimmelen van fruit in je mede?

(me gist lijtk er ook wat moeite mee te hebben bij deze mede, die gaat wat traag... maar dat is niet zo'n probleem denk ik)
- Dwaze man, dwaze dronk -

Draak

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 245
  • bee bee king
    • Bekijk profiel
    • Het Rad
Re: Schimmeltjes en fruitjes
« Reactie #1 Gepost op: december 10, 2010, 10:00:40 pm »
Ik ben eigenlijk niet anders gewend dan dat er een dikke drap van fruit en gistresten bovenop mijn mede drijft. Bij mij is het nog nooit gaan schimmelen, al kan de drap zelf de vrolijkste kleuren hebben. Ik denk dat schimmels niet echt vrolijk worden van de gassen die vrij komen bij het gisten.
Less good than belief would have it
Is mead for the sons of men:
A man knows less the more he drinks,
Becomes a befuddled fool.
(Havamal 12)

Poppe

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 158
    • Bekijk profiel
Re: Schimmeltjes en fruitjes
« Reactie #2 Gepost op: december 11, 2010, 07:28:11 am »
Heb ik in het begin ook al een keer gevraagd hier. Niemand nam mijn probleem toen serieus!
Waarom zouden we dit dan ook serieus nemen?
Nee maar geen zorgen. Fruit kan er super ranzig uit gaan zien en vaak betekend dat alleen dat de heerlijke smaken goed met jou mede worden gemengd.
Laat die aanslag gewoon zitten, gaat er vanzelf ook weer af.
.....als er paddestoelen op gaan groeien....ja dan hebben we een probleem (of een dondermede die je echt goed laat trippen)
Geen mondkost is slechter
voor een mens op reis
dan overmaat aan mede!

Maarten

  • Eerste hoorn
  • **
  • Berichten: 71
  • bzzzz zzz
    • Bekijk profiel
    • Germaanse Joelfeest Wieringermeer
Re: Schimmeltjes en fruitjes
« Reactie #3 Gepost op: december 11, 2010, 08:30:50 am »
Haha check! Best gaan zo dan!

hangt ervan af wat voor paddestoelen man, misschien past het wel bij de smaak van de mede.. :P
- Dwaze man, dwaze dronk -

De Baldadige Bij

  • Laveloos
  • *****
  • Berichten: 590
  • The Queenbee
    • Bekijk profiel
    • de Baldadige Bij
Re: Schimmeltjes en fruitjes
« Reactie #4 Gepost op: december 11, 2010, 10:53:06 am »


"Stofnaam
Psilocybine, psilocine

Straatnaam
Paddo’s, Psylo’s, Kaalkopjes, Mexicaanse, Hawaiaanse

(Chemische) samenstelling
3-[2-(dimethylamino)ethyl]indol-4-ol di-H phosphaat

Bron
Psilocybine is een hallucinogeen dat afkomstig is uit hallucinogene paddestoelen (bijvoorbeeld kaalkopjes, Mexicaanse en Hawaiaanse paddestoelen).

Uiterlijk
In zuivere vorm zijn psilocybine en psilocine een wit poeder. De paddestoelen waarin deze stof zit worden vers verkocht."


maar ik denk niet dat die op je mede gaan groeien, deze paddestoeltjes houden vooral van weilanden waar schapen in hebben lopen grazen :) Maar schimmelend fruit op de mede, schimmels hebben toch meer zuurstof nodig denk ik, en als het eenmaal gist is het kansloos voor schimmel geloof ik.
Kabooom!

Big Daddy Bee

  • Administrator
  • Dronken
  • *****
  • Berichten: 269
  • ik ben een alcoholist :)
    • Bekijk profiel
Re: Schimmeltjes en fruitjes
« Reactie #5 Gepost op: december 18, 2010, 11:05:02 am »
Van gedroogde paddo's kun je thee maken, dus ik zie niet in waarom je niet een handjevol in een fles mede kunt gooien. Takjes wiet werkt ook. Begin te testen met KLEINE hoeelheden, en drink dan ook niet teveel. Als iemand dat gaat proberen ben ik overigens op geen enkele manier aansprakelijk.
`8{]]]> Sí man i yulma nin enquantuva? :P

Isilme

  • Tipsy
  • ***
  • Berichten: 108
  • No bee soars 2 high when it soars on its own wings
    • Bekijk profiel
Re: Schimmeltjes en fruitjes
« Reactie #6 Gepost op: januari 16, 2011, 05:45:36 pm »
Ik denk dat schimmels niet echt vrolijk worden van de gassen die vrij komen bij het gisten.

Sja; wij zitten ook niet graag in een ander zoogdier zijn, euhm, gassen natuurlijk ;) Gistjes zijn schimmels; just saying :)